Motorový kluzák: MAC PARA Lucky4 Hybrid
Pohoda s mimořádným výkonem
Lucky 4 byl navržen na impozantní letové vlastnosti, které příjemně překvapily nejen čerstvé, ale i více létající a zkušené piloty. Lucky 4 je třída sama pro sebe, nazvaná „Relax & Sport“, vzhledem k letové stabilitě, vyváženému sportovnímu handlingu a mimořádné klouzavosti. Jeho snadné ovládání a bezpečnost při zachování sportovního charakteru kluzáku je fenomenální.
Potřebuji výkonnější kluzák?
Zapomeň na myšlenku, že budeš muset za rok kupovat nový výkonnější kluzák. Nově navržený design Lucky 4 ztělesňuje konstrukce posledních MACPARA kluzáků střední výkonnostní kategorie. Přidaná hodnota se však nabízí v neuvěřitelné bezpečnosti a stabilitě, díky čemuž je létání opravdová zábava. Pilotovi to umožňuje létat často a bez obav z pocitu, zda bude jeho let kvůli, špatně zvolenému kluzáku, ještě bezpečný. Spojení letové stability a výkonu dělá z Lucky 4 oblíbenou volba pro piloty létající o víkendech, tzv. na pohodu. Mimořádný výkon a sportovní handling a přitom je Lucky 4 certifikován v EN-A kategorii!
Bez obav
Lucky 4 má jednoduché ovládání, jak na zemi, tak i ve vzduchu. Na startu se budeš cítit jako profík a to díky výjimečným vlastnostem tohoto křídla. Bez potíží se ladně nafoukne a je připraven ke startu. Nad hlavou pak nemá tendenci předbíhat, klapat, nebo se klonit na stranu. Dlouhý rozsah řízení nabízí jednoduchá přistání. Bezpečnost Lucky 4 nejvíce ocení piloti, kteří hledají kluzák odolný proti kolapsům. S tímto kluzákem můžeš v klidu pozorovat krajinu, namísto obav o další neočekávanou reakci vrchlíku. Při létání s Lucky 4 brzy zjistíš jak snadno je schopen vykonat vše, co po něm požaduješ, a nikoliv, že jej musíš „přemlouvat“. Vyvinuli jsme zábavný a výkonný kluzák s vysokou mírou bezpečnosti. Při létání s Lucky 4 jsme několikrát dokázali pilotům výkonných kluzáků, že se přelety s Lucky 4 dají letět stejně rychle, přitom relaxačně v pohodě. Často jsme odcházeli z „přistávačky“ s velkým úsměvem na rtech.
Historie se opakuje!
Lucky 4 navazuje na úspěšnou sérii kluzáků Lucky, přičemž posouvá výkonnost do jiné dimenze – kategorie výkonnějších kluzáků. Jeho předchůdce Lucky 3 se stal našim nejprodávanějším A křídlem a Lucky 4 na tento příběh navazuje. Mnoho kluzáků pro začínající piloty jsou nudné, tupé na ovládání a jdou obtížně startovat. To však není případ Lucky 4. Ostatní piloti se budou muset hodně snažit, aby tě přelítali na tvém Lucky 4. Jakmile získáš letové zkušenosti a osvojíš si ovládání kluzáku, oceníš na Lucky 4 velkou míru stability ve všech letových režimech.
Jak to, že vše zvládá?
Nový Lucky 4 si zasloužil při vývoji výrazně vyšší pozornost, aby výsledný profil křídla měl znatelně lepší klouzavost a stabilitu v letu. Hladký tvar náběžné hrany staví na základě mylarových výztuh s dlouhou životností v kombinaci s plastovými strunami nové generace. Tyto high-tech výztuhy zajišťují při startu perfektní nafouknutí a poté dodávají přední části kluzáku vynikající stabilitu ve vzduchu.
Design co vydrží
Lucky 4 nabízí kvalitu a preciznost provedení, která je u MACPARA kluzáků samozřejmostí. Můžeš si být jist, že následující roky bude létat a startovat stejně dobře, jako když byl úplně nový! Konstrukce využívá diagonálních žeber a systému pásků přenášejících síly ze šňůr do vrchlíku. 3D tvarování plášťů náběžné hrany udržuje čistý a hladký povrch vrchlíku a ten, jak jistě víš, je pro výkon kluzáku hodně důležitý.
Lucky 4 má 46 komor a krásný eliptický tvar se štíhlostí 5,16. Hmotnost kluzáku je také velice příjemná, střední velikost váží pouhých 5,1 kg. Nízká hmotnost samozřejmě také napomáhá k velmi snadným startům. Šňůry jsou vyrobeny z léty ověřené série Aramid-Kevlar německého výrobce firmy Edelrid. Navržené šňůry nejen že vynikají svou trvanlivostí a pevností, ale hlavně zachovávají navrženou geometrii kluzáku. Kluzák i po letech stejně dobře startuje. Nevěříš? Zeptej se ostatních pilotů, jak startují starší MACPARA kluzáky a jak ty od konkurence.
Dlouhé a pohodové lety
Intenzivní testování vedlo k dobře vyváženému kluzáku s charakteristicky jednoduchým průběhem startu a klidným chováním během extrémních manévrů. Vrchlík je mimořádně odolný vůči zborcení. Pakliže, díky turbulenci, přece jen dojde ke kolapsu, udrží si kluzák svůj směr a okamžitě se dofoukne. Při navození asymetrického zaklopení v základní rychlosti se kluzák maximálně pootočí ze směru o 30°. Otevření je plynulé a okamžité. Kluzák Lucky 4 je stabilní ve všech osách, přičemž si však zachovává živé, sportovní a progresivní ovládání, které ti bude přinášet radost.
Navrženo pro snadné ovládání
První fáze chodu řízení (cca 30 cm) jde velmi zlehka a neunavuje pilota během dlouhých letů v termice. V další fázi brzdění se tah progresivně zvyšuje, a poskytuje pilotu dostatek informací o případném přetažení. Velký rozsah řízení nabízí možnost reagovat a patřičně kontrolovat pozici vrchlíku nad pilotem. Lucky 4 je tří a půl-řadý kluzák vybavený čtyřmi bodovými závěsy s dělenými A popruhy (barevně odlišenými) pro snadné zaklopení konců křídla (velké uši). Tvar řídících rukojetí je variabilní a nabízí optimalizaci dle preferencí pilota. Mimořádně vhodné pro výcvik ve školách paraglidingu, kdy pilot při startu a v letu nemá ruce od těla, jako strašák v poli. Nevěříš? Vyzkoušej.
Volný a motorový let
Díky certifikaci se můžeš spolehnout na bezpečnost, jak v termice při volném létání, tak při výletech za krásami krajiny s motorovou krosnou. Pro oba tyto sporty je Lucky 4 vhodný. V posledních letech dochází k většímu rozdělení obou letových odvětví, kdy v motorovém létání nacházejí větší oblibu kluzáky s profily s menším výkonem a větším rozsahem rychlostí. Vysoký výkon Lucky 4 a citlivost na termiku výrazně snižují spotřebu. Nicméně čistě motorový vyznavač může najít větší zalíbení v některém motorovém speciálu
Hybridní kluzáky jsou vhodnou volbou pro piloty létající 70-75% volně a 25-30% s motorem.
* Pro volné létání = hmotnost pilota + cca. 20 Kg
Technická data
LUCKY 4 MOTOR
22
24
26
28
30
34
* Pro motorové létání = hmotnost pilota + cca. 35 - 40 Kg (-55 kg u tříkolky)
Zvětšení[%]
88
92.6
96.5
100
104
111
Plocha rozložená[m2]
21.68
24.01
26.07
28
30.28
34.5
Plocha projekční[m2]
18.94
20.97
22.78
24.46
26.46
30.14
Rozpětí rozložené[m]
10.58
11.13
11.6
12.02
12.5
13.34
Štíhlost rozložená
5.16
5.16
5.16
5.16
5.16
5.16
Max. hloubka křídla[m]
2.48
2.61
2.72
2.82
2.93
3.13
Počet komor
46
46
46
46
46
46
Váha[kg]
4.7
4.9
5.1
5.3
5.5
5.9
Vzletová hmotnost - PG *[kg]
60 - 75
67 - 85
75 - 95
85 - 110
105 - 135
115 - 150
Vzletová hmotnost - PPG *[kg]
77 - 100
89 - 113
100 - 127
113 - 147
140 - 180
153 - 200
Min. rychlost[km/h]
23 - 25
23 - 25
23 - 25
23 - 25
23 - 25
23 - 25
Základní rychlost[km/h]
36 - 38
36 - 38
36 - 38
36 - 38
36 - 38
36 - 38
Maximální rychlost[km/h]
44 - 46
45 - 47
45 - 47
45 - 47
45 - 47
45 - 47
Klouzavost
9
9
9
9
9
9
Minimální klesání[m/s]
1.05
1.05
1.05
1.05
1.05
1.05
Certifikace
LTF/EN-A
LTF/EN-A
LTF/EN-A
LTF/EN-A
LTF/EN-A
-
Vrchlíky zalétané v kompletu MPK
VRCHLÍK
PPG
VÝROBCE PPG
MINIMÁLNÍ VZLETOVÁ HMOTNOST
MAXIMÁLNÍ VZLETOVÁ HMOTNOST
Lucky 4 -26
Instinkt
Nirvana Systems
100
127
Lucky 4 -26
Rodeo 125
Nirvana Systems
100
127
Lucky 4 -26
SPIN 180R
Spin Paramotor
100
127
Lucky 4 -26
XC 200
Walkerjet
100
127
Lucky 4 -28
Instinkt
Nirvana Systems
113
147
Lucky 4 -28
Rodeo 125
Nirvana Systems
113
147
Lucky 4 -28
SPIN 180R
Spin Paramotor
113
147
Lucky 4 -28
XC 200
Walkerjet
113
147
Lucky 4 -30
Instinkt
Nirvana Systems
140
180
Lucky 4 -30
Rodeo 125
Nirvana Systems
140
180
Lucky 4 -30
SPIN 180R
Spin Paramotor
140
180
Lucky 4 -30
XC 200
Walkerjet
140
180
Napsat recenzi
Vaše jméno a příjmení:Vaše recenze: Poznámka: HTML tagy nebudou převedeny!
Hodnocení: Nejhorší Nejlepší
Opište prosím kód z obrázku do pole níže: